Lad det være sagt med det samme: Det her er en så uvidenskabelig en undersøgelse, som noget kan blive.
Undertegnede er en del af Salea.dk. Her sælger vi leads til ejendomsmæglere overalt i landet.
Især i København er mæglerne meget villige til at bruge denne form for markedsføring, da der er mange mæglere om buddet – og ikke så mange boliger til salg.
Delvist venter mange med at sælge lige nu i håbet om, at prisen på deres lejlighed stiger lige om lidt – og delvist er truslen om selvsalg ganske reelt. Flere andelsboliger i København sættes i dag til salg som selvsalg end gennem en ejendomsmægler, har vores ejendomsmæglere ladet os høre.
Vi har mæglere, der dækker Østerbro, Nørrebro, Vesterport, Frederiksberg, Amager, Hellerup og andre dele af København. Men én del er bare mere tiltrækkende end alle de andre. Her er der tale om netop Amager (Saleas side for samme kan du se her).
Fra vi sender et lead ud på Amager, til det er taget, går der maksimalt et par minutter. Leadsne er super attraktive fordi at der ikke er så mange af dem.
Vi ender i det gamle ordsprog: Scarcity creates value. Hvad der ikke er særligt meget af, er værdifuldt – netop fordi, der ikke er meget af det. Og der er ikke mange leads til ejendomsmæglere på Amager.